6 Ekim 2007 Cumartesi

KULUN RABBİNİ BİLMESİ


KULUN RABBİNİ BİLMESİ


Kul Rabbini Nasıl Bilmeli? Kul Rabbini O'nun kendisini Kur'an'ı Kerim'de vakfettiği ve Rasulullah'ın bizlere açıkladığı şekilde bilmeli ayrıca Allah'ın isim ve sıfatlarını bilip, O'nu her türlü noksan sıfatlardan uzak tutmalıdır. Bu herkesin bilmesi gereken üç temel şeyden biridir. Ancak bunları öğrendikten sonra Rabbimizin isteğine uygun olarak O'na ibadet etmiş oluruz.
RAB: Bütün insanları ve mahlukları yoktan var-eden, yarattıklarının yegane sahibi" bütün yarattıklarını nimetiyle terbiye eden ve besleyendir. Allah'ın nimetleri sınırsızdır.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"Allah istediğiniz her şeyden size verdi. Allah'ın nimetlerini saymaya kalkarsanız bitiremezsiniz. Şüphesiz ki insan çok zalim ve çok nankördür."
(İbrahim: 34)
"insan yaratılıp bahse değer bir şey haline gelmeden evvel onun üzerinden uzun bir zaman geçmemiş midir?"(İnsan: 1)
Allah (c.c) insan neslini uzun bir yokluk devresinden sonra yoktan var ederek ona türlü türlü rızıklar ve nimetler verdi. Ve insanları yalnızca kendisine ibadet etmeleri için yarattı.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:"Hamd âlemlerin Rabbî olan Allah'a mahsustur." (Fatiha: 1)
HAMD: Allah (c.c)'yu bütün noksan sıfatlardan (yani; mahlukata benzemekten) uzak tutmak, O'nu her şeyden çok sevmek ve hak ettiği şekilde O'nu yüceltmek demektir.



ALEMLERİN RABBİ NASIL TANINIR?


Alemlerin Rabbi; ayetleriyle, yarattıklarıyla, gece, gündüz, güneş, ay, yedi gökler, yedi yerler ve bunun içindekiler ve arasındakiler ile tanınır.
Allah (c.c)'nun en yüce ayetlerinden biri gündüz ve gecedir. Gece gündüzü örtünce sanki gündüz yokmuş gibi olur. Sonra gündüz gelir. Gecenin karanlığını ortadan kaldırır. Sanki gece yokmuş gibi olur. Birinin gidip diğerinin gelmesi ve bunların düzenli bir şekilde birbirini takip etmesi Allah'ın varlığını ve birliğini gösteren büyük bir delildir.
Allah'ın varlığını ve birliğini ispat eden ve gözle görülen diğer deliller ise güneş ve aydır. Bunların düzenli bir hareketlerinin olması ve birbirine çarpmaması Allah'ın varlığını ve birliğini ispat eden büyük bir delildir.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"Gece de onlar için bir delildir. Ondan gündüzü sıyırıp alırız da karanlıkta kalıverirler. Güneş de kendi ekseninde dönüp durmaktadır. Bu her şeye galip olan ve her şeyi bilen Allah'ın bir takdiridir.Aya varacağı yollar tayin ettik. Nihayet o, eski hurma salkımının eğri sapına döner. Ne güneşin aya erişmesi gerekir. Ne gece gündüzü geçer. Her biri bir yörüngede yüzmektedir." (Yasin: 37-40)
Allah'ın varlığını ve birliğini ispat eden başka bir delil ise yedi gökler ve yedi yerler, yedi göklerin içindeki parlak yıldızlar ve yeryüzündeki dağlar, denizler, çeşit çeşit bitkiler, hayvanlar ve diğer varlıklardır.


YARATILIŞIN GAYESİ


Allah (c. c) şöyle buyuruyor:"Gece ile gündüz, güneş ile ay Allah'ın varlığının belgelerindendir. Güneşe ve aya secde etmeyin.Eğer yalnız Allah'a kulluk etmek istiyorsanız yalnız bunları yaratana secde edin."(Fussilet: 37)
Allah (c.c) yalnız kendisine ibadet edilmesini emretti. Gece, gündüz, güneş, ay ve diğer yarlıkları hiçbir şeye ihtiyaç duymadan kendisi yarattı. İbadet edilmeye de yalnızca bütün bu varlıkları yoktan var eden Allah layıktır. Ve Ö, hiçbir şeyin kendisine ortak koşulmasına asla razı olmaz.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor;
"Rabbiniz gökleri ve yeri altı günde yaratan ve sonra arşa istiva eden, gündüzü durmadan kovalayan gece ile bürüyen, güneşi, ayı, yıldızları hepsini buyruğuna baş eğdirerek yaratan Allah'tır. Bilin ki yaratma da emir de O'nun hakkıdır. Alemlerin Rabbi olan Allah yücedir."(A'raf: 54)
Allah (c.c) bütün mahlukatı yalnızca kendisi yarattı. Emir verme (hüküm verme) de yalnız O'nun hakkıdır. Yaratma işinde nasıl O'nun ortağı yoksa hüküm vermede de O'nun ortağı yoktur. Allah hüküm vermede kendisine ortak koşulmasından asla razı olmaz.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"Ey insanlar! Size ve sizden öncekileri yaratan Rabbînize kulluk ediniz ki O'na karşı gelmekten sakınmış olabilesiniz. O, yeryüzünü size bir döşek ve göğü de bir bina kıldı. Gökten su indirip onunla size rızık olmak üzere ürünler meydana getirdi. Artık Allah'a bile bile eş koşmayın."(Bakara: 21-22)
Müfessir İbn-i Kesir: "Yalnızca bu mevcudatı yoktan var eden kimseye ibadet edilmesi gerekir" dedi. Ayet-i Kerimedeki "bile bile Allah'a eş koşmayın" ise Allah (c.c)'nun bu varlıkları tek başına yarattığını, gökten su indirdiğini, yeryüzünü insanlar için bir döşek, göğü ise bir bina kıldığını, O'ndan başka bir rızık veren olmadığını bildiğiniz halde O'na ibadette bile bile eş koşuyorsunuz, demektir.
İbadetin kelime olarak anlamı: Boyun eğmek, itaat etmek, küçüklüğünü kabul etmek demektir.
Şer'i manası ise; Allah'ın sevdiği, kabul ettiği, razı olduğu ve emrettiği bütün gizli ve açık ameller ve sözlerdir. Onlardan bazıları; iman, İslam, İhsan, Dua, Korkmak, Umut Etmek, Tevekkül Etmek, Ummak, Gönülden Saygı Duymak, Yönelmek, Yardım İstemek, Sığınmak, Yardımına Çağırmak, Kurban Kesmek, Hükmünü Kabul Etmek ve Adak Adamak'tır. Bunlar ve diğer ibadetler yalnız Allah'a yapılır. Ne Allah'a yakın bir melek, ne bir resul, ne de bunlardan başka bir şeye ibadet yapılır. İbadet türlerinden birini mahluk için yapan bir kimseden daha sapık, daha zalim kim olabilir?
İbadet çeşitlerinden herhangi birisini Allah'tan başkasına yapmak (yani; ölülerden veya salih kimselerden yardım istemek, onlardan korkmak, onların kendisine herhangi bir zarar veya fayda sağlayabileceğine inanmak veya bir felaket anında ölü bir kimseyi yardımına çağırmak) büyük şirklerdendir. İnsanı İslam milletinden çıkaran büyük küfürdür.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"Allah'la beraber delili olmadığı halde Allah'a eş koşanların hesabını Rabbi görecektir. Allah kafirleri kurtuluşa erdirmez." (Mü'minun: 117)
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"Mescidler şüphesiz ki Allah'ındır. Öyleyse oralarda Allah'tan başka hiçbir şeye ibadet etmeyin."(Cîn: 18)
Mescidlerde, Allah'ın emrettiği şeylerden başkasına insanları davet eden kimse Allah'a şirk koşmuş olur.
Şimdi daha önce zikrettiğimiz ibadet türlerinin Kur'an'ı Kerim'den delillerini görelim.
Allah (c.c) aşağıdaki ayeti kerimede dua etmenin ibadet olduğunu bizlere bildiriyor:
"Rabbiniz: "Bana dua ediniz ki size karşılığını vereyim. Bana ibadet etmeyi büyüklüklerine yediremeyen kimseler aşağılanmış olarak cehenneme gireceklerdir" buyurdu."(Mü'min: 60)
Rasulullah (s.a.s) şöyle buyuruyor:"Dua ibadetin beynidir (başıdır)."Diğer bir rivayette:"Dua ibadettir." buyurmuştur.(Tirmizi-Ebu Dayud-İbn-i Mace)
Allah (c.c) kullarının, yalnızca kendisine dua etmelerini emretti ve dua ettikleri zaman da kabul edeceğine dair söz verdi. Bu da duanın ibadet olduğunu gösterir. Üstelik dua ibadetlerin en üstünüdür. Bu ayetler gösteriyor ki Allah (c.c) kendisine dua edilmesinden hoşnut olur.
Rasulullah (s.a.s) şöyle buyuruyor:
"Allah'tan istemeyen (dua etmeyen) kimseye Allah kızar."(Tirmızi-İbn-i Mace)
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:"Eğer bana inanmışsanız onlardan korkmayın benden korkun." (Al-i İmran: 175)
"Onlardan korkmayın benden korkun."(Maide: 3)
Bu ayetler gösteriyor ki; korkmak bir ibadettir. Burada bahsedilen mahlukattan korkmak, Allah istemediği halde bir kötülük gelebileceğine inanmak veya zannetmek demektir. Yalnız Allah'ın elinde olan şeyler için Allah'tan başkasından korkmak büyük şirklerdendir.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"Rabbine kavuşmayı uman kimse yararlı iş işlesin ve Rabbine ibadette hiç ortak koşmasın."(Kehf: 110)
Yani; Allah'tan korkan, Allah'tan mükafat uman, Ö1 nün azabından korkan, O'na kavuşmayı ve O'nu görmeyi uman kimse sadece Allah'ın rızasını gözeterek şeriata uygun amel işlesin demektir.
Allah (c.c) amellerin kabulü için şu iki şartın gerçekleşmesini istiyor:
1 o Amelin sadece Allah rızası için işlenmesi.
2 o Amelin Allah'ın istediği şekilde yapılması.
Bu iki şarttan biri eksik olursa yapılan amel kabul edilmez.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor: "Eğer mü'min iseniz yalnız Allah'a tevekkül edin." (Maide: 23)
"Kim Allah'a tevekkül ederse Allah ona yeter."(Talak: 3)
Ayetlerdeki "Allah'a tevekkül etmek" Allah'a gönülden bağlanmak, bütün işlerde aczini itiraf ederek O'na güvenmek demektir.
Bu ayetlerden anlıyoruz ki yalnız Allah'a tevekkül edilin Ve bu kalbin en yüce ibadetlerindendir.
Allah (c,c) şöyle buyuruyor:"Doğrusu onlar iyi işlerde yarışıyorlar, korkarak ve umarak bize yalvarıyorlar, bize karşı gönülden saygı duyuyorlardı." (Enbiya: 90)
Ayetteki "korkarak ve umarak bize yalvarıyorlar sözünden maksat; Allah'ın azabından korkarak ve Allah'ın rahmetini umarak Allah'a yalvarıyorlardı, demektir.
Bu ayet gösteriyor ki, ummak, korkmak, gönülden saygı duymak ibadetlerdendir. Kim bunlardan birini Allah'tan başkasına yaparsa müşrik olur.
Allah (c. c) şöyle buyuruyor:
"Rabbinize yönelin, azab size gelmeden önce O'na teslim olun. Sonra yardım görmezsiniz."(Zümer: 54)
"Rabbinize yönelin" demek; Allah'a tevbe edin demektir. Yani işlenen haramlardan pişman olup tekrar işlememek ve Allah'a ibadete yönelmek demektir.
Ayetteki: "Ona teslim olun" demek; bütün ibadetleri yalnız Allah için yapın ve tevhidde ihlaslı olun demektir.
"Azab size gelmeden önce" demek; Allah'ın azabı gelmeden tevbe edip iyi amel işleyin demektir.
Bu ayet Allah'a yönelmenin ibadet olduğunu gösteriyor. Çünkü Allah (c.c) yalnız kendisine yönelmemizi emrediyor. Allah'ın bütün emrettiklerini yerine getirmek ibadettir.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"Yalnızca sana kulluk eder ve yalnızca senden yardım dileriz." (Fatiha: 4)
"Yalnızca sana kulluk ederiz" demek; bütün şirklerden uzak durarak, kendimizi şirkten tamamen arındırarak sana ibadet ederiz, demektir.
"Senden yardım dileriz" demek; her konuda yalnız senden yardım isteriz, demektir. Çünkü gerçek kuvvet sahibi yalnız Allah'tır.
Rasulullah (s. a. s) şöyle buyuruyor:"Yardım istediğin zaman yalnızca Allah'tan yardım iste."(Müslim)
Hadisi şerifte yardımın sadece Allah'tan istenebileceği ve her şeyde O'na güvenilmesi gerektiği bildiriliyor. Bir kişi yalnız Allah'ın yapabileceği bir şey için Allah'tan başkasından yardım isterse müşrik olur.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"De ki: İnsanların hükümranı ve insanların Rabbi olan Allah'a sığınırım."(Nas: 1-2)
"Sığınmak" korkulan bir şeyden kaçmak, bu korkuyu bizim üzerimizden atabilecek birine başvurmak demektir. Ve bu en büyük ibadetlerden biridir.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"Rabbinizi yardıma çağırıyordunuz. O: "Ben,size birbiri peşinden bin melekle yardım ederim" diye cevap vermişti." (Enfal: 9)
Rasulullah (s.a.s) Bedir harbinde müşriklerin çokluğunu görünce Allah'tan yardım istedi. Allah (c.c) da ona yardım ederek zafere ulaştırdı. Bu ayetten anlaşılıyor ki yardımına çağırmak ibadettir. Allah'tan başkasını yardımına çağırmak şirktir.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor
"De ki: Namazım, kestiğim kurban, hayatım ve ölümüm Alemlerin Rabbi olan Allah içindir. O'nun hiçbir ortağı yoktur. Müslümanların ilki olarak bununla emrolundum."(En'am: 162-163)
Yani; Ey Muhammedi De ki: Ey Allah'tan başkasına ibadet eden, Allah'tan başkası için kurban kesen müşrikler! Ben ibadetimi yalnız Allah için yapar, yalnız O'nun için kurban keserim. Bütün hayatım ve ölümüm yalnız Alemlerin Rabbi olan Allah içindir. O'nun hiçbir ortağı yoktur. Böylece amel etmek ve bunu söylemekle emrolundum.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:"Rabbin için namaz kıl, kurban kes." (Kevser: 2)
Yani; Allah rızasını hedef kabul ederek namaz kıl ve kurban kes demektir. Namaz bedenle, kurban ise mal ile yapılan ibadetlerin en hayırlısıdır. Kurban kesmek iki sebepten dolayı en hayırlı mali ibadettir.
Birincisi: Yalnız Allah'a itaat edilmiş olunur.
İkincisi ise; canlı bir hayvanı boğazlamak insan nefsine zor geldiği halde bunu yalnız Allah rızasını kazanmak için yapmaktır.
Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu:"Allah kendisinden başkasına kurban kesen kimseye lanet eder." (Müslim)
"Lanet etmek" Allah'ın rahmetinden uzaklaştırmak demektir. Bu hadis gösteriyor ki kurban kesmek ibadettir. Çünkü Allah (c.c) kendisinden başkasına kurban kesenlere lanet etmiştir.
Kim putlar için, mezarlar için, kendisine fayda sağlayacağını zannettiği ölü veya diri bir kimse için, bir kimseye saygı gösterdiğini belli etmek için kurban keserse müşrik olur.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"Onlar adadıkları şeyleri yerine getirirler, fenalığı yaygın olan bir günden de korkarlar."(İnsan: 7)
Adak adamak; bir kimsenin Allah'ın kendisini yerine getirmekle sorumlu tutmadığı bir şeyi yerine getirmek için kendi kendine söz vermesidir. Ayetteki "Adadıkları şeyleri yerine getirirler" demek; adak adamayı ibadet olarak kabul edip bunu Allah için yerine getirirler, demektir. Allah (c.c) onları bu davranışlarından dolayı övüyor. Allah (c.c) ancak kendisine ibadet edenleri över. Bu da gösteriyor ki adak adamak ibadettir. Kim, Allah'tan başkasına adak adarsa Allah'a ortak koşmuş olur.


Hiç yorum yok:

Blog Listem

  • FİLİSTİNİN TAPUSU.BİZİM ELİMİZDE - 2014 YILINDAN BER, İSRAİLİN UÇAK YAKITI TÜRKİYEDEN GİDİYOR.ÜZGÜNÜM. İSRAİL İŞGALCİFİR.GELDİĞİYERE SÜRÜLMELİ. ERDOĞAN,KUDÜSÜ İSRAİLE SATTI.>>https://yo...
    6 ay önce
  • ŞİRK ve KÜFÜR: Kadının Namazı - ŞİRK ve KÜFÜR: Kadının Namazı: أَلنِّسَاءِيَّاتْ KADININ NAMAZI EVİNDE OLMALIDIR -2 صلاة المرأة في بيتها -25 الحديث الخامس والعشرون : عَنْ أُمِّ حُمَيهدٍ ا...
    9 yıl önce
  • İSLÂM’DA LAİKLİK YOKTUR - İSLÂM’DA LAİKLİK YOKTUR .إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ Allah katında tek Din İslâmdır. Laiklik; geniş ve basit tanımı ile, dinin siyasal ha...
    10 yıl önce
  • İSLÂM’DA LAİKLİK YOKTUR - * İSLÂM’DA LAİKLİK YOKTUR * .إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ Allah katında tek Din İslâmdır. Laiklik; geniş ve basit tanımı ile, dinin siyasal h...
    10 yıl önce
  • REÇETE-şiir - Ey yüksek sosyeteye mensup modacı hanım, Eğlence zümresinin başının tacı hanım, Bu metod ki, sizlerin müsbet ilâcı hanım: Dışının görünüşü içinin aynasıd...
    10 yıl önce
  • SAAT KODLARI - http://sitene-kod-ekle.tr.gg/saat-kodlar&%23305;-flashl&%23305;--k1-.oe.rnekli-k2-.htm
    13 yıl önce
  • Manyaklara Güzel Cevap - ÖRTÜNMEK İSLAMIN EMRİDİR. CHP'den,İSLAM DİNİNE HÜCUM CHP Deşifre Olmuştur Bunlar,Türbanlıyı mahkemeye veriyor,Çarşaflıya rozet takıyor.Halkı aldatıyorlar.
    13 yıl önce
  • HIRİSTİYANLAR PİSLİKTİR SEVİLMEZ - وَقَالُواْ لَن يَدْخُلَ الْجَنَّةَ إِلاَّ مَن كَانَ هُوداً أَوْ نَصَارَى تِلْكَ أَمَانِيُّهُمْ قُلْ هَاتُواْ بُرْهَانَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ *(BAKAR...
    13 yıl önce
  • Hıristiyanlar Sevilmez - وَقَالُواْ لَن يَدْخُلَ الْجَنَّةَ إِلاَّ مَن كَانَ هُوداً أَوْ نَصَارَى تِلْكَ أَمَانِيُّهُمْ قُلْ هَاتُواْ بُرْهَانَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ *(BAKAR...
    13 yıl önce
  • Hak Din İslamdır - *HAK DİN.TEK DİN.İSLAMDIR.* (ÂLİ IMRÂN suresi 19. ayet) إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِينَ أُوْتُواْ الْكِتَابَ إِلاَّ مِن...
    14 yıl önce
  • İki Yüzlülük - 259) İki Yüzlülüğün Kötülenmesi Bu bölümdeki bir ayet ve iki hadis-i şeriften insanların iki yüzlülüklerini herkesten gizleyebileceklerini, fakat Allah’tan...
    14 yıl önce
  • İki Yüzlülük - İki Yüzlülüğün Kötülenmesi 259) İki Yüzlülüğün Kötülenmesi Bu bölümdeki bir ayet ve iki hadis-i şeriften insanların iki yüzlülüklerini herkesten gizleyebile...
    14 yıl önce
  • HUDÛD (İSLAM CEZA HUKUKU) - 15: HUDÛD (İSLAM CEZA HUKUKU) *BÖLÜM: 1* *Ø** KENDILERINDEN KALEM KALDIRILAN, CEZA VERILMEYEN KIMSELER VAR MIDIR?* *1423-* Ali (r.a.)’den rivâyete göre,...
    14 yıl önce
  • SAPIKLIĞA DÜŞEN KAVİMLERİN GÖRÜŞLERİ - Şimdi bizim sapık kavimlerin rububiyetle ilgili görüşlerini incelememiz Kur’an-ı Kerim’in onları hangi noktalardan ve niçin reddetme yoluna gittiğini ve b...
    15 yıl önce
  • Demokratik çalışma ve amel ilişkisi - *Demokratik Çalışma ve Amel ilişkisi :* İslam adına , müslüman olarak belli bir partinin çalışmalarına katılan kimselerin yaptıkları bu iş, sıhhat şartl...
    15 yıl önce
  • İBNİ TEYMİYYE-8.CİLT - بســـم الله الرحمن الرحيم "(İyi bilinmelidir ki) Allah'ın dostlarına hiçbir korku yoktur ve onlar üzülecek de değildirler. Onlar, iman edip (gerektiği gi...
    15 yıl önce
  • Çay Sohbeti - *İBN-İ TEYMİYYE** ve İBN-İ TEYMİYYE-7.Cilt ve İBNİ TEYMİYYE-8.CİLT* *İslâm Güneşi,Mekke'den Doğar.Dünyayı Aydınlatır.* *İslâm Bahçesinde,Dinî Yazı,Resim ve...
    15 yıl önce
  • Lanetlikler - الحديث الرابعوالثمانون عن أبي هريرة رضي اللّه عنه قال لَعَنَ رسولُ اللَّهِ صلى اللَّه عليه وسلّم مُخَنَّثِي الرِّجالِ الذينَ يتَبَّهونَ بالنِّساءِوالمُتَ...
    15 yıl önce

Tıkla